Hvordan man starter et reklamebureau hjemmefra med ingen penge ned

Copyright 2006 Anwar Ahmed allieret

Du kan også tjene penge ved at drive din egen reklamebureau hjemmefra. Tilbyde virksomhederne reklameplads i publikationen, det være sig på en daglig, ugentlig eller månedlig basis. Du vil køre en publikation (slags samling af løbesedler), der indeholder annoncer, og hvis du kan lide, en overbrusning af artikler her og der. Du tage betaling fra annoncører først før de placerer deres reklamer med dig. Du bruger en del af disse penge til produktionen (udskrivning) og distributionsomkostninger. Den resterende del af pengene er dit eget overskud til at holde. Du arrangere nu distribution af publikationen som besluttet i din start up plan. På denne måde, kan du starte og drive en yderst indbringende reklame business uden at bruge en enkelt cent. Du bruge finanser af andre mennesker (annoncører) til at flyde din start up udgifter og høste for dig en anselig fortjeneste på daglig basis.

Publikationsstørrelse

For det første Giv et navn til publikationen. Dette gør det let kan identificeres og det ser professionelle ud. Nu beslutte, om, hvordan publikationen vil look samt hvor mange sider det vil bestå af. Det er godt at starte med tre A4 sider. Placer disse tre A4 sider sammen og klappen vandret til at gøre en A5 størrelse publikation med A5 sider. Navnet på publikationen og dit telefonnummer går øverst på første side. Beslutte på området, du vil distribuere disse publikationer. Sætte navnet på dette område siden eller umiddelbart under navnet på publikationen. På et senere tidspunkt, kan du køre samme opkaldt publikationer, men i forskellige områder.

Beslutte, om antallet af eksemplarer af publikationen du ønsker at distribuere i et bestemt område. Den mere du planlægger at distribuere, den gladere din annoncører vil føle sig om reklamer med dig. Dette er fordi de flere kopier du distribuere, den større mængde af mennesker vil læse reklamer og dermed mere eksponering og business er muligt for din annoncøren. Forsøge at besøge mindst tre printere og få udskrivning citater på publikationen skal udskrives.

Distribution

Du kan bruge forskellige metoder til at distribuere dine publikationer som overdrage dem på gadehjørner at passerer fodgængere og bilister, på travle indkøbscentre, på community Centre og dør til dør i kvarterer.

Træne omkostningerne til at distribuere hver kopi af publikationen. Distribution er normalt en anstrengende del, så du måske ønsker at ansætte skolebørn eller deltidsansatte til at gøre dette for dig. Beslutte om, hvad man betaler dem. Tre cents pr. publikation korrekt leveret er en meget rimelig pris. Du bliver nødt til at holde øje med dem selv. Gøre stikprøvekontrol for at sikre, at disse leveres til dine krav. Denne metode er den mest effektive metode fra omkostninger og det virker bedst. Beløb per eksemplar du beslutter at betale er din distributionsomkostninger.

Opladning annoncører

For at beregne en fair pris for at oplade annoncører, sikre du har en betydelig fortjeneste for din tid og besvær, bliver du nødt til at arbejde baglæns.

De udgifter du har hidtil udskriver omkostninger og distributionsomkostninger (herunder udgifter til brændstof og diverse hvis relevant). Sammenlægning af disse to vil give dig en samlede alle omkostninger du nogensinde vil få. Dette repræsenterer de samlede driftsomkostninger til dig. Beregne en tredjedel af de samlede driftsomkostninger. Denne figur, der får du repræsenterer dit overskud, som du holde for dig selv. Tilføj denne fortjeneste figur til din samlede operationelle omkostninger figur. Det beløb du får repræsenterer det samlede beløb af penge du har brug for at komme fra samlede annoncører gebyrer, som du er nødt til at opkræve. Divider dette beløb med antallet af side sider (12. A5 sider hvis du vælger størrelsen nævnt tidligere). Dette tal vil give dig omkostninger af reklameplads for A5 side af publikationen. Dividere dette tal med fire og den nye figur, som du får vil give dig prisen for en fjerdedel side af reklamer gebyr i publikationen. Du vil basere din reklame gebyrer på dette tal pr. kvartal side af reklameplads. Som et incitament for annoncører at reservere mere plads i din publikation, kan du give rabatter på større steder taget.

Husk annoncører betaler du først, derefter deres annonce vises. Disse penge modtaget fra annoncører er samles sammen og bruges til at finansiere driftsudgifterne og din helt egen fortjeneste. Du kan derfor starte og drive denne forretning med ingen kapital overhovedet.

Sådan får du annoncører

Dette er den vigtigste del. Få fat i aviser på en regelmæssig basis. Notere ned detaljer af små virksomheder eller enkeltpersoner reklame i rubrikannoncer. Tjek denne avis, på forskellige dage og cross-check med den liste, du har allerede udarbejdet. Når du finder annoncer vises mere end én gang, krydse disse ud på din liste. Kontakte disse mennesker og tilbyde din reklame-tjenester.

Indsamle annoncer og forberede

Sidste trin er at indsamle annoncer fra annoncører, indsamle betalinger og udlevere annoncer til dine printere. Forklare indstillingen op af publikationen på printeren. Han vil have en computer og gøre satsarbejde for dig. Når layout, design og hele publikationen er typeset, tjek for eventuelle fejl og hvis glad påbegyndes med udskrivning. Nogle kunder kan have meget involveret logoer. I dette tilfælde, bede dem om en prøve og få din printer til at scanne den ud derfra på publikationen. Han kan derefter ‘ren’ det indtil det er klar.

Du kan finde, at du skal hjælpe nogle annoncører med affattelsen og udarbejdelsen af deres reklamer. Gør dette for dem som en del af tjenesten. Det er vigtigt at skabe en frist til at tage i annoncer. Hvis du synes du har nogle plads tilbage, give et par ekstra dage og sørg for du ikke kører bagud.

Advisér annoncører, når publikationer vil være klar, og når, hvor og hvordan de skal fordeles. Give annoncøren en publikation til hans egne optegnelser.

Når publikationer er klar, påbegyndes med distribution som planlagt.

Konklusion

Første gang du gør dette kan synes en smule beskatning, men den anden omgang vil være en brise, som flere annoncører får tillid til dig, din virksomhed og dine evner. Som vi fandt i vores anden gang, havde vi så mange annoncører at rummet var reserveret i to dage! Vi var nødt til at udskyde resten indtil den følgende uge.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *